Ad Brouwers
Bij DOE040 verzorg ik het vak natuurkunde. Dit gaat over dagelijkse onderwerpen zoals licht, geluid, beweging, energie en elektriciteit. Maar als je wilt ook over wat minder dagelijkse dingen als sterrenkunde, modelleren, quantummodellen en relativiteitstheorie. Spreek me aan als je vragen hebt of er meer over wilt weten.
Bas van Moorsel
Hei! Mijn naam is Bas van Moorsel, 24 jaar jonge en enthousiaste coach in het onderwijs met als doel jongeren stimuleren om het beste uit zichzelf te halen. Ik kom van origine uit Helmond, maar ik ben in Noorwegen opgegroeid en heb daar de tijd en ruimte gehad om mijn visie op onderwijs uit te breiden.
Marloes van Walen
Mijn naam is Marloes. Na m’n studie kinder- en jeugdpsychologie en later ook pabo, vele jaren in het onderwijs werkzaam geweest, zowel binnen regulier als speciaal onderwijs. Daarnaast mezelf blijven ont-wikkelen op verschillende gebieden, waaronder systemisch werk, mindfulness, creatieve coaching, playfulness en bovenal het Leven.
Yvonne Peerdeman
Binnen yoga en dans (contactimprovisatie) neem ik mensen mee in bewegen en zijn zoals het klopt op dat moment. Je grenzen voelen en daar niet overheen gaan. Als je dat doet, is er rust en ruimte om te ontdekken. Om iets nieuws aan te gaan, omdat jij dat wilt. Toen ik hoorde dat er een vorm van onderwijs is waar kinderen precies deze ruimte krijgen, kon ik niet geloven dat dat echt zo zou zijn. Ik ging kijken op DOE en merkte: dat kan en is wel zo. Na 20 jaar met plezier als docent Nederlands binnen het regulier onderwijs gewerkt te hebben, klopt het nu helemaal voor mij om binnen DOE te gaan samenwerken met leerlingen. Om te bieden wat gewenst (en mogelijk) is als docent Nederlands en als mens.
Annemiek Kamp
Mijn naam is Annemiek Kamp. Ik ben vakdocent Natuurkunde. Deze rol vervul ik tijdelijk totdat er een nieuwe vakdocent Natuurkunde is gevonden. Met een aantal leerlingen heb ik al kennis gemaakt of ben ik al aan de slag gegaan. Met de een om examenvoorbereiding te doen, met een ander op weg naar een overgangsbewijs, maar gewoon samen met natuurkunde aan de slag kan ook natuurlijk. Natuurkunde gaat over onderwerpen zoals licht, geluid, beweging, energie, golven, elektriciteit, magnetisme...
Thijs Bouwmans
Aardrijkskunde is voor mij een avontuurlijke ontdekkingsreis met verwondering over de mooie en minder mooie natuur en landen in de wereld, maar ook je eigen stad, buurt en school. Aardrijkskunde is voor de nieuwsgierige leerling die zich bijvoorbeeld afvraagt waarom inwoners in het ene land gelukkig en vredelievend samenleven en in het buurland ruzie hebben en een oorlog beginnen. Hoe komt dat en hoe kunnen conflicten in de wereld voorkomen of opgelost worden?
Lourdes Llanos Sanjurjo
Ik was een Erasmusstudent aan de Universiteit van Frankfurt am Main. Daar ontdekte ik mijn passie voor het lesgeven van Spaans. Ik begon Spaans te geven als hobby en werkte op verschillende taalscholen.
Judith Kennis
Bij DOE voelde ik me meteen thuis en wordt er echt naar de intrinsieke motivatie van kinderen gekeken. Ze krijgen de vrijheid om te ontdekken wat ze echt leuk vinden en waar hun talenten liggen.
Anouk Bergs
In 2020 is Anouk afgestudeerd als ruimtelijk vormgever. Daarna ontstond een zoektocht om haar creativiteit te combineren met het werken met kinderen, wat ze ook al doet als avonturenbegeleidster bij De Ontdekfabriek.
Christine Thon
Christine is Duitse van afkomst, ze is vriendelijk, vrolijk en weet op een toegankelijke manier de kinderen mee te nemen in haar passie voor de Duitse taal.
Rob Heinemans
Rob is terug in het onderwijs. Als docent Biologie heeft hij interesse in de natuur en weet vooral goed contact te maken met de oudere kinderen bij DOE040. Hij maakt een combi tussen regulier bekostigd onderwijs en democratisch onderwijs.
Carianne Fooij
Docent Maatschappijleer maar vooral een vrolijke, directe collega altijd op zoek is naar het goede gesprek. Mooi hoe Carianne haar werk in het regulier bekostigde onderwijs combineert met het democratische onderwijs.
Anouk de Bruin
Ook al werk je in het kantoor bij DOE040, je kan er zeker van zijn dat je kinderen op je pad krijgt. Een nieuw pasje, een kleurplaat, pleister, praatje, werken aan de computer…. verzin het maar. Anouk is het centrale vraagpunt voor alles wat los en vast zit. Zoals als ze zelf wel een grapt ‘ik ben een soort Zwitsers zakmes’.
Samaneh Gharibnezhad
Samaneh is een kundige kunstenaar en met haar warme persoonlijkheid weet ze de prachtigste dingen te maken met de kinderen. Niet alleen wat betreft de eindresultaten maar ook het proces wat kinderen doormaken, onzekerheid overwinnend en creërend op weg naar….
Elizabet Meerbeek
Creativiteit en logica, de cijfers en de letters, orde en chaos, de linker- en de rechterhersenhelft, ik bevind me graag op dit soort raakvlakken. Als jong kind wilde ik kinderboekenschrijfster worden. Op de middelbare school had ik nog het meeste plezier in de exacte vakken. Thuis schreef ik liedjes achter mijn piano.
Femmie van den Berg
Al vroeg in mijn studie schreef ik mijn onderwijsvisie, waarin ik onder andere beschreef hoe ik leerlingen eigenaarschap wil laten nemen over hun eigen proces en doelen. Toen ik bij DOE een kijkje nam, werd het me duidelijk dat mijn dromen over leerling-gestuurd onderwijs al werkelijkheid waren.
Lya Perfors
Docent Nederlands en Omgangskunde maar bovenal onze keukenprinses. Lya verzorgt samen met de kinderen van DOE040 drie dagen in de week een fantastische lunch en heerlijke taarten.