Infiltratie in onze school? We gaan even tellen…..

Nou, nou die Monitor, die heeft ons wel even aan het denken gezet. Wat zou er allemaal geïnfiltreerd zijn in onze school? Wie loopt er rond, en met welke plannen? We hebben even voor u geteld.

  • 30 katholieken
  • 3 protestanten
  • 15 atheïsten
  • 17 twijfelaars
  • 13 volleyballers
  • 5 tennissers (lid van een club, ai gevaarlijk…)
  • 5 voetballers
  • 2 mensen hebben een NLP cursus gevolgd.
  • 10 mensen zijn naar Amerika geweest. (Zouden ze daar zijn geweest om een Avatar cursus te volgen? Of waren ze toch echt op vakantie? We zoeken het uit!)
  • 2 Islamieten
  • 1 Baptist
  • 1 Boeddhist
  • 1 Hindoestaan
  • 2 Antroposofen
  • Nog een paar waar we het nog niet van weten, ze willen er niets over zeggen…
  • En oh oh… ook een ouder die een Avatar-training gevolgd heeft. “What to do?!”

Zijn we nog iets vergeten te tellen? We hopen van niet, maar houden het in de gaten.

Als we nog eens naar het lijstje kijken, zie we de gezichten van de kinderen, hun ouders en onze collega’s voor ons. Stuk voor stuk lieve mensen die gekozen hebben voor een andere onderwijsvorm. Ze hebben allemaal andere achtergronden. Omdat een democratische school geen ‘richting’ heeft maar neutraal is, is iedereen die vertrouwen in zijn kind heeft welkom. Wat een verschillen en wat een verdraagzaamheid. We noemen het ook wel “verrijking door verschillen” geïnspireerd door Iederwijs. Ook zij waren pioniers op het gebied van natuurlijk leren. Blijkbaar is het nodig dat de media zo nu en dan een tik uitdeelt aan pioniers. Lang leve de kijkcijfers!

Jammer dat De Monitor geen goed onderzoek doet, leugens verspreidt en twijfelachtig te werk gaat om aan de informatie te komen. Waar komt die frustratie vandaan en wat drijft hen om zo’n hetze in te zetten?

Wij zijn trots op onze school en het open karakter. Verdraagzaam leven wij in de school en iedereen is welkom, inclusie heet dat ook wel. Is heel de wereld hier niet naar op zoek? Een plek waar mensen met verschillen kunnen samenleven. Wij dragen ons bescheiden steentje met succes bij.

Misschien wordt het tijd om onderzoek te doen naar programmamakers van programma’s zoals De Monitor. Dan gaan wij gewoon door met het verzorgen van onderwijs.

Door: De Communicatiekring van DOE040